Obsah‎ > ‎2010‎ > ‎

Červenec 2010

24.-31. 7. 2010

Na dovolenou si poslední roky vždycky beru F3K házedlo a ani letos jsem tradici neporušil a párkrát si na dovolené zalétal. Musel jsem ocenit přechod na vysílací pásmo 2,4 GHz. Je fajn vědět, že mě nikdo neshodí vysílačem na stejném kanálu a hlavně, že nikoho nechtěně neshodím já.

19. 7. 2010

Pokrok člověk nezastaví a tak jsem i já přešel na vysílací pásmo 2,4 GHz. Nejsem z toho nijak extra nadšený, moje rozhodnutí bylo čistě pragmatické. Nikdy jsem neměl na 35 MHz problém, ale i u nás je čím dál víc majitelů různých RC setů, kteří často nemají o nějakých vysílacích kanálech nebo letové kázni ani potuchy. Představa, že mě někdo takový shodí, mě vždycky děsila. Když jsem se dověděl o výskytu neznámého modeláře používajícího stejný kanál jako já, byla to poslední kapka. Ke svému vysílači Royal Evo jsem přirozeně zvolil systém M-Link od Multiplexu. Mimochodem, objednávka z Německa dorazila do týdne (a to jsem ještě musel dva dny čekat, než se česká banka uráčila odeslat peníze), cena lepší než v ČR.
Dnes přišel čas na první letové zkoušky se SuperGee, kde mám použitý ten nejobyčejnější možný přijímač. Létání bylo bez problémů, problémy s řízením žádné (podle očekávání). Jedno létání (a ještě bez nějakých dálkových letů) samozřejmě nic neznamená, ale aspoň jsem se přesvědčil, že je všechno správně nainstalováno. Jako nevýhodu vidím kraťoučkou anténu na vysílači - byl jsem zvyklý na mašličku ukazující směr větru.
Nové anténky

15. 7. 2010

Pravidelný čtvrteční trénink jsme si znovu udělali v Přibyslavi. Tomáš tentokrát přijel s novinkou - křídlo Edge, které jsem původně udělal Milanovi, napasoval na trup, který mu zbyl z rozbitého Fireworkse. Zálet proběhl bez potíží, následovala trocha ladění a Edge létal výborně. Rozhodně je vidět, že to letadlo má velký potenciál. Škoda, že na závěr přišla kolize se zemí - zřejmě slabá pružinka nedokázala přeprat síly působící na výškovku při velmi razantním shazování a přitažení nad zemí se nemělo kýžený efekt. Naštěstí se éru skoro nic nestalo, malou opravu bude potřebovat jen trup. Novinku na svém Osirisovi měl i Ivoš - uřízl wingletek křídla a zalepil normální kolík na házení. Mít na jednom letadle wingletky a na jiném kolík není ideální, takže je to docela logická změna.
Stihli jsme dnes dvoje nabíjení. V přestávce jsme s Honzíkem provětrali Dingo 3, ale moc jsme si nepolétali, protože jsem zapomněl nabíjecí kabela a tak jsme v baterii neměli moc energie.
Edge Nabíjení - Osiris a SuperGee

12. 7. 2010

Tropické počasí nekončí, ale nic přece nebrání tomu, aby si člověk na letiště zajel až večer. Sešli jsme se hned tři piloti se SuperGee - já, Jirka a Tomáš. V podvečerním klidu jsme se v termice moc nechytali, ale sem tam se našla nějaká nulka. Na závěr jsme trochu soutěžili - společné starty a kdo se udrží ve vzduchu nejdéle. Musím říct, že na Jirkovi je vidět, jak se od jara s házedlem rozlétal. Pěkně nám s Tomášem zatápěl, protože létal velmi dobře a házel už taky do stejné výšky jako my. Když se trénuje, výsledky to přináší.
Jirkovo SuperGee

11. 7. 2010

Další létání v horkém počasí se SuperGee. Létal jsem hodinu a půl, termika chodila jedna za druhou.

10. 7. 2010

Na letiště jsem vyrážel jen na chvíli, protože vedra posledních dní člověka moc na letiště nelákají. Nakonec bylo ale teplo docela snesitelné, takže jsem se SuperGee létal víc než hodinu a dlouho jsme si s dětmi házeli s EPP házedly. Kromě nás se na chvíli ukázal ještě Jirka se samokřídlem. Samokřídlo sice skončilo v řepce, ale obešlo se to bez jediného škrábnutí. Do řepky jsem se prošel i já, když jsem nezvládl doletět zpět z termiky daleko po větru. Termika dneska fungovala velmi spolehlivě, dlouhé lety byly naprosto běžné.
S EPP házedlem je taky zábava Jirka v řepce

7. 7. 2010

Sešlost se pomalu blíží, takže je nejvyšší čas začít se starat o přípravu letové plochy v Přibyslavi. Opět jsme se sešli v docela slušném počtu, takže sekání šlo dobře od ruky. Stihl jsem si i trochu zalétat se SuperGee.

4. 7. 2010

Letos jsem si s Ascotem zatím moc nezalétal, což jsem chtěl dnes napravit. Na letiště jsem vyrazil hned dopoledne, odpolední horka jsou poslední dobou docela nepříjemná. Na letišti jsem se potkal jen s Láďou Šlancarem, ale éro už měl rozbité, takže dál nelétal a brzo odjel. Já jsem s Ascotem během dopoledne zvládl víc než deset startů. Několik jich bylo moc pěkných, ale většinou jsem s érem dost bojoval. Prostě mám s Ascotem letos na rovině nalétáno málo a pokud se člověk s F3B letadlem snaží létat jako s F3K házedlem, dobré to být nemůže. Na závěr už jsem se s Ascotem trochu srovnal, ale stejně to nebylo to pravé.
Večer jsem vyrazil létat podruhé, tentokrát do Škrdlovic. Domluvil jsem se na společném polétání s Milanem. Hlavně jsem byl zvědavý na jeho vyprávění o F3K eurocontestu v Chorvatsku, ale samozřejmě že jsem si vzal i své SuperGee. Během půlhodinky, kdy jsme s Milanem létali s házedly, se nabíjel akumulátor do Dinga, abychom mohli s Honzíkem pokračovat v tréninku pilotáže. Na tohle je Dingo vděčný stroj a Honzíka to zatím baví.
Ascot Pilotní škola pro nejmenší

1. 7. 2010

Za dobu, co chodím na naše letiště, nepamatuju, že by byla cesta podmáčená ještě na začátku prázdnin. Letos bohužel krutá realita. Tráva ovšem růst rozhodně nepřestala, takže dnešní sekání bylo naprosto nutné. Účast byla naštěstí vysoká, takže jsme si s přerostlou trávou docela hravě poradili. Nakonec zbyl čas i na trochu létání.
Z Ruska si na sekání odskočil Ivoš Stratil
Comments